Bussbilder

VFSF5253  Ibland är det kul att släppa på kontrollen, bara testa och se vad som händer. Idag när jag satt på bussen hem så började jag fota ut genom bussfönstret. Omvärlden susar fort förbi och det var roligt att försöka hinna fånga nåt intressant eller fint i farten. Sedan provade jag med telefonens ”HDR”-funktion och då blev det riktigt roligt.

Att fota ut genom ett bussfönster är inte optimalt på något sätt. Rutan är skitig så det blir konstiga smetiga fläckar i bilden, det blänker i glaset, det hoppar och rör sig så det är svårt att hålla telefonen stilla, det som är utanför rör sig så snabbt så det är svårt att få till en bra komposition. Det är oberäkneligt, slumpmässigt, men det är det som är charmen för mig. Det får vara skitigt och fult, jag behöver inte tänka så mycket och det får vara bara enkelt, kreativt och kul! Sen kan jag ju alltid kalla det för konst, haha!RGSU6836 OYSU3425 NRXS6220 INMG0254 GVTM9582 FKOF4798 bussbilder

Kommentera

