Comic Con 2015

Comic Con
I fredags var jag på Comic Con. Senast jag var på konvent var nog 2009 och jag hade helt glömt bort hur kul det är! En massa cosplayare, intressanta föredrag och mängder av merch! Det finns så mycket jag vill ha, så mycket jag vill samla på, dock går ju inte det riktigt ihop med tanken jag har om minimalism, haha! Och den här gången vinner nog minimalismen…

Jag blev sugen på att cosplaya igen också, och sugen på att skaffa mig en mer genomtänkt klädstil där jag kan inkorporera små subtila steampunk-detaljer så att jag kan få lite mer steampunk i min vardag men utan att känna mig utklädd.

Det fanns så mycket att inspireras av så nu kliar det i fingarna efter att få skapa något!
Comic ConYaya Han Comic Con

Frågestund med Yaya Han.

Comic Con

Visst är väl livet roligare i färg!

Kingdom hearts cosplay

Kingdom Hearts

Comic Con Comic Con Comic Conkiki's delivery service cosplay

Kiki’s delivery service

sailor jupiter cosplay

Attack on titan cosplay

Attack on Titan

Comic Con

Couple shirt!

Tenth doctor cosplay

The Tenth Doctor

Ganondorf Cosplay

Ganondorf

Harley Quinn Cosplay

Harley Quinn

Harley Quinn Cosplay Cosplay Comic Con Elsa Frost Cosplay

Elsa, ur Frost (Frozen)

Elsa Frost Cosplay

Det var kval till SM i Cosplay och Elsa vann en plats till SM 2016. Hon hade handsytt 96 000 strass-stenar på sitt släp, jag tyckte bara att det borde nämnas!

Kommentera

