Basilikaexperimentet

basilika

Okej nu blir det kanske lite väl mycket basilika här på bloggen, men jag bestämde mig för att göra ett litet experiment med den plantan som jag har nu. Den hade några små plantor i mitten som förmodligen aldrig skulle kunna växa till sig med den konkurrensen så jag drog upp dem med roten och planterade dem i krukan som basilikaplantan kom i från början. De ser ju lite ledsna ut just nu men jag hoppas att de tar sig och om jag har riktigt mycket tur så går de i blomning så småningom och så kan jag få frön från den här sorten också!

Den stora plantan vill jag ju inte ska gå i blomning eftersom jag vill fortsätta äta av den, så jag tänkte att jag ger de där små stackarna i mitten en chans. Nu är det bara att hålla tummarna och vänta och se!

Kommentera

