Höstiga dekorationer

IMG_8945

Denna månad var temat i Monthly Makers glas. Det var ett riktigt klurigt tema men så kom jag på att jag hade planerat att göra de här dekorationerna så de fick duga.

Jag ville fixa lite mer julstämning här hemma så jag köpte några hyacinter som verkligen är julblomman nr 1 för mig. Och när jag var på affären så hittade jag den här supersöta lilla kalanchoen, kanske inte så julig men väldigt söt. Sedan gick jag ut och plockade lite ris och kottar som hade ramlat ner på marken och några fina röda nypon och berberisbär.

De olika glasbehållarna hade jag redan hemma så det blev väldigt billiga dekorationer. Behållarna har jag dessutom köpt på loppis så även om jag hade köpt dem just för det här lilla pysslet så hade det ändå inte blivit dyrt.

Mina dekorationer blev inte jättejuliga men jag gillar dem ändå, och då kan jag ju ha dem framme längre också!

IMG_8927

IMG_8932-2 copy

_MG_8922

_MG_8915

IMG_8939

10 thoughts on “Höstiga dekorationer

    • Tack så mycket! Det är så mysigt att ta in naturen och kunna göra något fint av sånt som ändå är på väg att försvinna. Och sen när man känner sig klar är det bara att lämna tillbaka det till naturen (Y)

      Gilla

  1. Jag är så himla förtjust i ditt glasbidrag – även om jag haft ont om tid att kommentera tidigare. Väldigt fint och fiffigt sätt att pynta om hemma så att det känns nytt, säsongsbetonat och spännande utan att en behöver ha en massa prylar som tar plats eller kostar pengar. Jag har själv några fina små glaskupor och burkar men kommer sällan på vad jag ska sätta i dem. Jag behöver träna på att pynta om efter årstid och fick väldigt mycket inspo av detta! Tack 🙂

    Gilla

    • Tack så mycket för din fina kommentar! Jag har just börjat fundera på hur jag ska pynta med dem till våren. Nypon och torra löv känns ju väldigt höstligt, blir en utmaning att komma på nåt som känns vårligt, det är inte lika lätt att ta in nåt utifrån som håller bra då… Men det kanske kommer nåt passande tema i Monthly Makers som inspirerar mig! 😀

      Gilla

Kommentera

